fredag 10. oktober 2008

Oh Barcelona...How little did we know you...


Aaaaaa....Barca,Barca.
Barcelona er en herlig storby. Jeg og Martin hadde en super tur. Nok til at jeg vurderer å flytte dit i en periode i fremtiden.

Vi kom...
...vi så...

...og vi spiste alt av mat som fantes...
...and it was perfect...

Dette er Erik...han lot oss bo i den supre leiligheten hans i sentrum...(du tror kanskje at det er en fryser, but it is more spacious than you would think) ;op
Yes...good people...
Dette er den beste måten å oppleve Barcelona på...Jeg elsker denne sykkelen. Jeg fikk låne den av Didi...kjæresten til Erik som vi bodde hos...

...dermed kunne vi sykle opp til Segrada Familia kl. 03 om vi ønsket det...

...bare pass på å ikke sykle for lang, for da havner du i.... Paris ??!!?!?!?

Reisetips på bussen: Husk å reise deg for kvinner med barn, gravide kvinner, menn med en stokk og menn med to stokker...the rest of you can go to hell!!!!

Små curiositeter som byen hadde å tilby var blant annet:
...konsert inne på en Nike-skobutikk...
...en klatrefestival (?)...
...a crisis-party with cheap drinks for those who have been affected by the recent economical crisis ;op ...
...a store for those lovely happy pills (slapp av...det var bare smågodt...) Merk den velplasserte figuren over butikken ;oP...
...et sjokolademuseum (som var en av favorittstedene) Look! Its chocolate-Rattatouie...Det var ikke jeg som spiste den ene hånda hans...(but it sure tasted good) ;o)
...en bar med verdens merkeligste utstilling (Nobody puts baby in the corner!) ...

...og en bar der regjeringen har forbudt synging...
...and, what do we have here?...

....hurra! en åpning av en kunstutstilling
Word of the day: vernissage...

...Erik var ikke særlig glad i duer, and I did not know why...

...until that fatal day, when one birdy pooped on my table... (PS: Evidencia skulle stå for "evidence" eller "bevis"...det er greit at jeg fikk en 5'er i spansk, men det er måte på hva jeg burde kunne).
Vi er inne på Spanish Montana-butikken for å kjøpe noen cans...

...tydeligvis har det vært skandinavere i Barcelona tidligere...


Den beste dagen var absolutt den dagen vi ble med Erik og hans venner (swedish people) opp på ett av de høyeste punktene i Barcelona...



Mmmmm...fooooood....


Jeg fikk lage min første piece til ære for Bjørnar... ;op


Motetips på høyden: ikke bruk hatt...

...men vi kan trygt si at...
...Sverige vant denne runden...
...men det gjør ikke noe, fordi vi fikk en liten dedikasjon...(Yes...we are easy...)

...well...what do you know? If the bag says it, it has to be true...
Vi forlot Barcelona litt feitere, fattigere, men friske og fulle av liv!
I heart Barcelona!

4 kommentarer:

Stine sa...

Det så ut som en drøm den ferien der. Nå vil jeg også til Barcelona. Så bra at du koste deg:) Ps:Digger bildet av deg på sykkelen. Top Model Nasim

Nasim sa...

Jeg elsket meg der...absolutt en bra tur...vurderer å flytte dit...Jeg savner sykkelen!!!!! *snufs*
Tihi...

Nada sa...

Barcelone paa sykkel sounds amasing :) Maa si meg enig at det maa vaere den beste maaten aa se stedet paa.

Nasim sa...

Absolutt! Jeg ville ikke ha hatt det på en annen måte. Jeg og martin droppet sykkelen i en time, men det var så rart å gå at vi dro tilbake og hentet syklene...hehehe...