onsdag 29. oktober 2008


I går kom jeg på at jeg har vært røykfri i 12 uker nå.
Jeg er en røyker, og har røyket i 10 år...det er virkelig en bragd for meg å føle at jeg ikke trenger røyk lenger.
Jeg sluttet fordi min søster og hennes samboer hadde mast på meg så lenge, og bestemte seg for å lage en deal hvor de skulle slutte med noe som er viktig for dem, hvis jeg sluttet å røyke...Jeg kuttet ut dagen etter.
Jeg tror det var på grunn av at de ikke en gang hadde trengt å lage den dealen, men gjorde det kun for at jeg skulle slutte. Og det er stort at noen er villig til å ofre noe for å "redde" en de er glad i. Og jeg er veldig glad for det.
Jeg fikk lov til å snuse i ny og ne, men når jeg fant en snus-pakke med inntørket snus nederst i vesken min, skjønte jeg at jeg ikke trenger det en gang.
Jeg håper virkelig at jeg ikke faller tilbake.
Takk for hjelpen Sahar og Jonas :o)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så stolt av deg Umpa :D U and me baby ;)

Nasim sa...

Du er en inspirasjon kjære! Ingen røyket som mye som deg, før! Er stolt av deg og!

Anonym sa...

Jeg har vært røykfri i 5 år, takket være snus...men jeg har kun vært snusfri i litt over 2 måneder. Det er vanskeligere å slutte med når du først blir hekta, dessverre. Nå er det coca'n...

Isabell sa...

Lykke til videre da!
Jeg sluttet og å røyke da jeg ble gravid! :)

Nasim sa...

Jeg er glad for at jeg sluttet å snuse...gjorde det i to uker eller noe...
Pass deg for coca'en...de bolivianerne er glad i det ;)

Tusen takk Isabell...Jeg håper at du ikke startet igjen. Det er ikke verdt det...