fredag 17. oktober 2008

Autumn Glory...

Da er høsten tilbake, og i Skandinavia betyr dette selvsagt regn og kulde, og et lite pit-stop før vinteren...

Likevel er det en ting jeg gleder meg til hvert år rundt høst-tider..

Vi har ett tre bak blokka der familien min bor som alltid skifter farge lenge før de andre (samme) trærne på Øvre Haugen (det er kun ett annet tre som ligner dette treet på bildet. Jeg skal ikke høre fra noen at jeg er dum fordi jeg påpeker to forskjellige typer trær.)



Mamma sa noe flott når jeg nevnte treet for ikke så lenge siden (jeg prøver å sitere):

"Vet du hvorfor det treet ikke ligner på de andre? Det er fordi borettslaget har plantet dem, og de kommer fra forskjellige deler av landet...Det er det samme treet, men hentet fra ett annet sted. Det ser ut som et helt annet tre, men på innsiden er det det samme treet"

(Mamma har mer og mer filosofisk med tiden)...
Takk mamma!

Ingen kommentarer: