tirsdag 28. oktober 2008

Its just one of those days...

I går var den første dagen jeg ikke leste eller gjorde skolearbeid siden jeg kom til Stockholm...Jeg har faktisk lest i minst 4 timer (opp til 8 timer) hver dag siden jeg flyttet hit...

Gårsdagens plan var ikke å sluntre unna heller, selvsagt. Jeg skulle skaffe meg skattekort, mobilabonnement, bankkonto, og dra på visning på en leilighet på Globen...
Skattekortet (som jeg forventet skulle ta over to timer å få) tok meg 5 minutter å få...hehehe...det var veeeeldig uventet.
Jeg kan tydeligvis ikke få mobilabonnement før jeg har bodd i Stockholm i minst 6 måneder :o( Ill find a way ;o)
Jeg dro ikke for bankkonto, men fikk dratt på visning, og får leie ett rom fra og med 16.november til slutten av desember. Weeeee...Selvagt er dette kun en pit-stop før jeg flytter inn i ett-roms leiligheten på Skanstull i januar. Hurra!!!




Jeg fikk likevel lyst til å starte dagen på Sødermalm...satt og spiste en god frokost på en av de mange koselige stedene i SoFo-området...
SoFo er kallenavnet på området "South Of Folkungagatan"... (Det er 5 minutter gange fra leiligheten jeg får i januar, til dette området)...
Du kan lese mer om området her



Jeg synes at Oslo bør få flere kule, meningsløse plakater! Start printing!!!


Kebab for folket!!!!! La de røda fanene vaie!!!!!


Avsluttet dagen i leiligheten til jentene.
Jepp! Nå vanker jeg tydeligvis kun med blondinene i klassen. Bettina (til venstre) blir blond igjen idag... og Martina blondifiserte seg igår....hehehe.... Well...
Lonelyyy! Im mrs Lonely!!! I have nooo boooooddyyyyyy!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Siden broren min (Per Ambjørn) har link til din blogg på sin blogg, så har jeg snoket på bloggen din noen dager nå (selvom jeg ikke kjenner deg)...og jeg får nesten vondt inni meg. Ikke bli redd! Det er bare det at jeg har bodd i Stocholm et år, og når du skriver om alle de kjente, kjære, kule, fantastiske stedene, så SAVNER JEG DET SÅ! Fortsett å ny det!
Kristina, nå i Bangladesh.

Nasim sa...

Ååååå...jeg begynner faktisk å bli veldig glad i byen, og prøver absolutt å få opplevd alt i løpet av de neste to årene...
Du får komme med noen tips i ny og ne. :o)
Bangladesh høres utrolig bra ut! Så herlig å kunne få reist ut av skandinavia en periode. Hold på minnene og gå videre til nye opplevelser!

Anonym sa...

Fint sagt!Jeg skal holde på minnene og gå videre til nye opplevelser : )
Det er 7-8 år siden jeg bodde i Stockholm, så ferske tips har jeg jo ikke. Men jeg likte kafeene, butikkene, parkene, folkene, erfaringene...
Jeg bodde på Søder! Heldig?
Håper det er greit jeg titter innom bloggen din av og til. Du er god til å skrive!

Nasim sa...

Ja, du var heldig...jeg flytter også til Söder i Januar. Gleder meg.
Du er hjertelig velkommen til å følge med...jeg tror vennene mine ikke har noen interesse lenger av å høre på mine rare små-historier...hehehe...