mandag 24. november 2008

Oh..what a day...

I helgen har jeg vært tilbake i Oslo for å delta på landsstyremøte i SOS Rasisme.


Først var jeg en tur hjemme for å møte familien.

Aaaaaa...the good old train!
Helgen gikk bra. Vi hadde 24 timer med møter fra fredag til søndag (huff, og huff)...Lill Mari illustrer morsomme aktiviteter for å holde humøret oppe i pausene ;-p
Dessverre blir helgens aktiviteter overskygget av de 10 verste timene jeg noensinne har opplevd, i forsøk på å få meg hjem fra Oslo til Stockholm på søndag:

Flyet mitt skulle gå fra Gardemoen kl. 21.30. Nina, som skulle fly tilbake til Trondheim kl.19 får beskjed om at hennes fly er kansellert og at hun må ta flyet kl. 21.25.
Supert for begge, for da kunne vi ta følge til flyplassen.

Følelses-rapport: Trøtt, men fornøyd.

Kl 19.45:
Reiser mot Gardemoen.

Kl 20.20:
Får beskjed at flyet mitt er en time forsinket.

Kl 21.15:
Sier hade til Nina, som går inn i flyet mot Trondheim.

Kl 21.20:

Setter meg på Monolitten på ”innenlands”-delen og leser litt (I know...neeeeeerd)

Kl 21.50:
Går til ”utlands-reise”-delen, kjøper litt vin i tax-free-butikken og går mot gate 45.

Kl 22.10:
Får beskjed om at flyet mitt er en time forsinket.

Følelses-rapport: Trøtt og irritert

Kl 22.20:
Får en telefon fra Nina. De hadde problemer med å få inn fly-hjulene og måtte fly tilbake til Oslo pga drivstoffmangel.

Not so fun fact: Nina hadde vært beskymret i hele dag for å fly, og denne episoden gjorde ikke den frykten noe bedre.

Følelses-rapport: Lei meg (for at Nina måtte oppleve det)

Kl 22.40:
Får meg ut til sjekk-in-området for å møte Nina som har gått av flyet.

Kl 22.45:
Får beskjed om at flyet mitt er forsinket til midnatt.

Kl 23.15:
Nina kommer ut av bagasje-området. Hun velger å ikke ta neste fly, men å ta toget dagen etter.

Kl 23.35:
Drar bort til gate 45.

Kl 00.10:
Går endelig inn i flyet.

Følelses-rapport: Trøtt...zzzzzzzz

Kl 01.10:
Flyet letter.
Sitter bak tre av de mest høylytte sladre-kjerringene (og to av dem er menn).
Det er snøstorm i Stockholm, og vi flyr i turbulens.

Jeg er faktisk ikke redd for å fly, så jeg bryr meg ikke om at det rister i flyet. If we fall, we fall...Det er større sjanse for å dø i bilkrasj, enn i fly. I en periode på ett år hadde jeg faktisk litt angst for å fly, selv om jeg flyr mellom 10-20 ganger i året (jeg vil si unnskyld til mine miljøbevisste venner), men nå bryr jeg meg som sagt ikke.

Kl 02.15:

Lander i Stockholm og drar for å hente bagasjen.

Fun fact: Døren inn til bagasje-området var låst siden det var så sent, at vi måtte stå i en gang i 15 minutter til de åpnet døren...Hahahahahaha!

Følelses-rapport: Trøtt, men ler av ironien.

Kl 02.45:

Får bagasjen.
Blir fortalt at flytoget går ikke, bussen kjører ikke før om en stund.

Kl 03.00: Spør tre jenter om de vil ta taxi med meg. De bor nære meg og sier ja til det, men det finnes ingen taxier tilgjengelig, og vi får ikke lov til å bestille fordi vi er såpass nære en taxi-holdeplass.

Kl 03.30:
Bestemmer oss for å gå fra terminal 2 til terminal 5, i håp om å komme nærmere bussen, eller få tak i en taxi.

Kl 04.00:
Flybussen kjører fra Arlanda.

Kl 04.30:
Går av ved Odenplan, i sentrum, og venter på å ta buss mot Gullmarsplan (en stasjon fra der jeg bor)

Kl.04.45:

Kommer til Gullmarsplan.
Ser at den eneste taxien i området som står ved t-banen kjører fra meg.
(PS: Klokken på stasjonen er bildebevis) hehehe...

Følelses-rapport: Trøtt, kald og på gråten

Kl 05.15:Får endelig en taxi og er hjemme.

Følelses-rapport: Trøtt og ..... miserable!!!!

Kl. 13.00:
Våkner opp til at det ennå snør (dårlig bildekvalitet)

Spiser chorizo, egg og tomat til frokost, og drikker Söder-te ut av koppen jeg fikk av Sahar (søsteren min)

Følelses-rapport: Trøtt, men fornøyd :o)

Konklusjon:Jeg skal aldri ta fly mellom Stockholm og Oslo om vinteren.

7 kommentarer:

Anonym sa...

sitter og kjeder meg på jobb og sjekka ut bloggen din idag :-) Stakkars deg! Jeg har dessverre fått erfare de samme greiene alt for mange ganger..det er j....irriterende! jeg reiser om to uker og da er jeg så heldig at jeg får vente 10 timer på Heathrow, mmmm.....anyway, håper humøret er tilbake og du koser deg i Stockholm :-)

Nasim sa...

Takk for empatien. Hehehehe...
Masse lykke til på tur. Det eneste som er greit er at du forventer de 10 timene. Jeg har også hatt turer hvor jeg har visst at det er mange timer med venting og flyging, men å bli 10 timer forsinket på en tur som tilsammen skal ta noen timer?!?!? Huff! Døden!!!!!!
Hehehe...
Jeg håper virkelig at du ikke opplever forsinkelser!
Jeg håper også at du har det bra :o)

Anonym sa...

I feel you! I really do...:)

Nasim sa...

Takk kjære!
Vel...om jeg har noen dårlige dager, så kan jeg bare tenke tilbake på den dagen...Det må skje jævlig mye dritt for at jeg skal føle meg så fortapt som jeg gjorde den dagen.
Traumatisert for life...hehehe...

Anonym sa...

Beskrivelsen din minner om den gangen det tok meg nærmere 24timer å komme meg fra oslo til trondheim...oh happy day...!

Anonym sa...

Prøver du å ta motet fra meg før jeg kommer eller??
Så utrolig kjiiiiip flytur!!! Husker du min opplevelse i sommer? Tok enda lengre tid.. Så jeg vet hvor ekstremt frustrerende det er!
MEN hihihihihi 1 uke igjen! Og ukene flyr (hihi get it??) forbi..
Er det snø fortsatt??
Gleeeeeder meg til å se deg elskling!!!!!
PS: Slutt og baksnakk meg på tryneboka! :-P
Sara

Nasim sa...

Ja, det snør ennå, så jeg håper ikke at du ikke opplever det samme..

PS: Slutt å være på face'ern når du har slettet den, så skal jeg slutte å baksnakke deg ;-p