mandag 10. november 2008

Back in Stockholm...


Da er jeg tilbake fra Oslo. Det har vært fire bra dager med bursdagsfeiring, Krystallnatta-minnesmarkering og familie-og vennetid.


Før jeg reiste tilbake til Oslo, dro jeg på Rock The Bells her i Stockholm, med artister som Nas, Pharcyde, De la Soul, Mos Def osv.

I was a very happy camper, frontin my Public Enemy tshirt (som jeg fikk av Martin i Barcelona...I thank you kind sir)

These people saved me from a lonesome concert-expericence.
The story:
Dessverre kjenner jeg ikke nok folk i Stockholm ennå som hører på hiphop...og de som gjør det, hadde alle en unnskyldning hver på hvorfor de ikke kunne dra. Likevel overtalte martin meg til å dra uansett, alene (noe som jeg ikke angrer på i det hele tatt!!!). Fikk en kjempe bra kveld, og utrolig fornøyd med konserten...

På torsdag dro jeg tilbake til Oslo, spesielt for å feire "25"-årsdagen til Martin og være konferansier på Krystallnatta-minnesmarkeringa.

Våknet opp på bursdagen til Martin på torsdag og oppdaget at USA har nå fått ny president...Jeg tror jeg dropper å kommentere noe som helst, og legger til dette bildet fra midtsiden av samme avis (klikk på bildet for å se skriften nærmere):

Good luck Mr. President!

Martin feiret bursdagen sin på fredag...denne ballongsykkelen var en av de kule gavene Martin fikk ;)

Dette bildet kjøpte jeg til Martin i Barcelona fra et kunstgalleri. Hele utstillingen var basert på bilder av slike figurer og deres samspill med "virkelige ting"...

Andre kule gaver som Martin fikk av meg:

En hatt og en kul pute med bilder av hans venner og liv...
En kjempe kul t-skjorte inspirert av dette Blackstar-coveret:


Jeg må takke Erik fra Rebel Merchandise, som hjalp med å få idèen min i livet...
Overnattet hos Sara på kvelden, og vi laget vår tradisjonelle "egg-og bacon"-frokost...
Jeg elsker hennes porselens-kopper med lokk som holder varmen inne og teen varm lengre...
Møtte pappa på Oslo Mekaniske Verksted, som er mitt favorittsted i Oslo.

Pappa hadde mitt gamle russekort i lommeboka...(wasnt I the cutest?) (Sorry about the blurry picture)
På lørdag var jeg med Sahar (søsteren min), Jonas (my brother) og Hanne...Det uungåelige brettspillet står klart...


På søndag 9.november var jeg konferansier på Krystallnattmarkeringen. Jeg har dessverre ingen bilder fra det nå, men det var en fin markering, bortsett fra min morsomme introduksjon av utviklingsministeren Erik Solheim, som jeg introduserte som Dag Solheim...hehehe...(jeg tror faktisk at jeg tenkte på komikeren Dag Solstad...I do not know...hehehe...
Jeg er tilbake i Stockholm som sagt, og venter på å flytte til rommet på Globen...
Life goes on...
PS: Takk til Thomas som tutet med t-banen når han kjørte forbi oss søndag morgen. :)

2 kommentarer:

verdenskart sa...

Hei på du! Ska du bo stockholm de neste tri årene? heldige du! Ser det ut som sverige vil få sin SOS rasisme org då;)? Kjempefin blogg du har! Lykke te i stockholm!

- Elisabeth - (Karmøy sos)

Nasim sa...

Så hyggelig å höre fra deg.
Vel..jeg tar min mastergrad, så det blir de neste to årene.
Jeg har faktisk startet lokallag her, ja..hehehe...men jeg må bare få gjort den litt aktiv...problemet er at det ikke finnes så mange nordmenn her i stockholm...
Alle synes at det er så "gulligt" at jeg "pratar norska"..hehehe...