lørdag 15. november 2008

Må gi probs til Svt2 (det er den svenske kanalen som du har hatt på tv i mange, mange år, som viser noen dokumentarer og noen filmer i ny og ne...vet du hvilken jeg prater om? Nei, ikke TV4. Tenk igjen...) ;-)

Uansett...De har hatt en stand-up-maraton fra kl. 20.00 til kl. 02.00. De showene jeg spesielt må nevne er:

The Axis of Evil Comedy Tour


Chris Rock - Kill the Messenger Tour


Bill Hicks Stand Up
WARNING: This website contains everything your parents hate, everything the Church preaches against, everything the Government fears. Enjoy. – Bill Hicks

The Aristocrats



Wikipedia sier om the Aristocrats:
The Aristocrats (also known as The Debonaires or The Sophisticates in some tellings) is an exceptionally transgressive dirty joke that has been told by numerous stand-up
comedians since the vaudeville era. Steven Wright has likened it to a secret handshake among comedians, and it is seen as something of a game in which those who tell it try to top each other in terms of shock value. It is rarely told the same way twice, often improvised, and was the subject of a 2005 documentary film of the same name. It is thought of as a badge of honor among expert comedians and is notoriously hard to perform successfully.

Verdt å få med seg!

4 kommentarer:

Anonym sa...

svt har sendt mye svensk standup gjnnom årene. har sett ufattelig mye på begge svt-kanalene.

møtte en boliviansk svenske fra stockholm her i dag faktisk. dvs, foreldrene er herfra, og han er på et års besøk :) stockhlminger skjønner lite norsk ass.

Nasim sa...

Ja, jeg liker Svt...
I går var det den beste kvelden...Bill Hicks er best! hehehe...

Det går faktisk en jente i klassen min som også er fra stockholm, som var i Bolivia med Latinamerika-gruppene i fjor...

Du aner ikke...jeg föler meg som den värste turisten her...det er ingen som forstår hva jeg sier. Huff...

Andy Iversen sa...

Bill Hicks er helt sjef!
Du må sjekke ut Ricky Gervais sine standup-show "Politics", "Animals" og "Fame" :)

Nasim sa...

Det skal jeg absolutt gjøre! :-)