søndag 29. mars 2009

Streik, Jazz-brunsj og hemmeligheter på en søndag

God søndag!
Idag har "norrbaggarna" inntatt Mosebacke Establissement for delta på søndags jazz-brunsj. En perfekt start på søndagen!




For 167 svenske kroner kan man spise så mye man vil, inkludert kaffe og pannekaker som dessert, mens man hører på live jazz. Helt perfekt.

Vel...vet du hva svaret er? (Hvor mange tonn brunost spiser man egentlig i Norge hvert år?)

PS: Hvor godt tegn er det egentlig at det står en ambulanse parkert utenfor stedet? ;-p

Kvelden før hadde jeg og Beryl vært i bursdagen til en av hennes venner, og planen var å gå ut på Berns på kvelden.
Normalt er dette et bra sted å oppleve, men vi ble møtt med streikevakter fra en fagforening som demonstrerte mot at tre av deres medlemmer, tidligere ansatte på Berns, mistet jobben da de ble syke.
Jeg er en støttespiller for fagforeninger og er ingen streike-bryter. Derfor sluttet kvelden min tidligere enn de andre.
Problemet er at folk vet ikke at det er gjennom streiker, demonstrasjoner og krav at vi i både Norge og Sverige har de rettighetene vi har som arbeidstagere. Husk det neste gang du ser noen streike for eller mot en sak!


Jeg hadde i stedet en koselig kveld med Ingeborg og en venn av henne, og jeg endte opp med å får drikke av en dyr og god flaskeøl...noe som reddet kvelden! (Bartenderen slo av 20kroner i prisen mot at han fikk lov til å smake på ølen. Han må ha ventet lenge på at noen skal bestille den..hehehe...litt rart med tanke på at ølen er designet med en nisse...)


Jeg må bare nevne at jeg er veldig lei meg for at en av våre gode venninner i klassen, Veronica, skal reise tilbake til München om en uke.
Det er vanskelig å bli knyttet til folk som er fra andre, litt mindre tilgjengelige land.

Her er forresten søndagshemmeligheter fra PostSecret-bloggen:




1 kommentar:

Ingeborg sa...

vet du hva? jeg har en postsecretBOK hjemme som du kan få lese igjennom :)En av de förste tror jeg. Fikk den til jul av Katrine!