torsdag 25. juni 2009

Good bye Stockholm...for now...

Yes...
Da sitter jeg her i leiligheten jeg har blitt så knyttet til de siste 5 månedene og er klar til å ha en siste kveld her før jeg tar toget tilbake til Oslo imorgen, og legge igjen nøklene når jeg reiser.
Dette er min siste dag i leiligheten til Kicki...


...nå skal jeg og Daria finne en leilighet sammen til høsten.

Vi holdt faktisk nesten å bli lurt når vi fikk svar på en leilighet vi hadde søkt på som var på det perfekte stedet til den perfekte prisen og med den perfekte størrelsen.

Jenta, Maria, som ville leie den ut var i Manchester og hadde ingen som kunne vise oss leiligheten, men hun sendte noen bilder på epost. Det var en nydelig leilighet og vi kunne flytte inn med en gang vi hadde betalt depositum...
Heldigvis er jeg og Daria litt skeptiske til ting som er for godt til å være sant (fordi det i veldig mange tilfeller er det)...Og det var en riktig følelse...Det finnes selvsagt ingen leilighet...

Dessverre er det slik at disse folka tjener jævlig mye på å lure unge mennesker...og om man betaler depositumet, så får man de aldri tilbake, selv ikke når de folka blir tatt...
Jeg antar at "Maria" har flere annonser lagt ut på forskjellige steder...jeg håper virkelig at de driter seg ut en gang og blir tatt...

Uansett...er det noe som er for godt til å være sant, så er det i mange tilfeller det.
Jeg har sagt det før, og fortsetter å si det frem til noen motbeviser meg det...

Anyway...Jeg har hatt noen herlige (solrike og varme!!!!) dager den siste uka...

...vi har laget mye mat hjemme...

...og sittet i parken hele tiden...
De siste dagene har det vært 27-30 grader i Stockholm :o)



(Obs: Røyken er Daria sin, ikke min...jeg er en stolt eks-røyker og tok mitt siste trekk for 10 måneder siden...hurra for meg!)


Jeg kan forresten ikke tro at India Arie kommer til Stockholm (og sikkert også til Oslo)...
Jeg hører bare på rap (i allefall de siste to årene), men India Arie er en neo-soul/ R&B-sanger som er en av artistene utenfor rap som jeg har elsket i mange år.
Jeg håper virkelig at jeg har råd til å se henne live i oktober...


By the way... Jeg har endelig sprayet sykkelen...og den ble kjempe fin!! Jeg må bare bytte sete og kanskje gjøre noe med håndtaket, og den er heeeeeeeeelt perfekt.

For dere som ikke vet så fikk jeg kjøpte jeg sykkelen her i Stockholm, og fikk den som en gave av Martin i anledning av min kommende 25-års dag (18.september...hint,hint)...
og det må være den beste og mest brukte gaven jeg noensinne har fått...
Jeg kommer virkelig til å savne den i sommer...

Resultatet ble veldig proft if I might say so my self...tihi...
Jeg har veldig lyst til å bytte setet og gjøre noe med håndtakene også...


Da vet jeg ikke hvor mye jeg kommer til å blogge mens jeg er i Oslo...det blir Norges-ferie på meg i år...
Første stopp: stå på stand i Bukta-festivalen i Tromsø.

Jeg har ikke vært så langt nord siden vi kom hit som politiske flyktninger da jeg var 7 år...da havnet vi i Borkenes (Kvæfjord kommune i Troms...tihi)...

God sommer til deg som leser denne bloggen, eller bare har trykket på feil link og havnet her ved feiltagelse...

1 kommentar:

Ingeborg sa...

kos deg i Norge :)