lørdag 20. juni 2009



Dette er den viktigste grunnen til at jeg mener at VG skaper hjernedødhet. Første-oppslaget på nettutgaven skriver i STORT hvordan en eller annen liten jente fikk fela til Alexander Rybak...



Jeg tror bildet her viser det jeg tenker...



...jeg synes at vi har blitt skikkelig apatiske og det er vanskelig å gjøre noe for å hjelpe andre uten å tenke på om det medfører flause eller misforståelse...
Jeg våknet i morges ved at en kvinne skrek og løp rundt i oppgangen. Først trodde jeg kanskje at det var ett par fulle jenter, men så hørte jeg at det var en mann som jaget henne...
Jeg satt meg opp av senga og løp ut i gangen, med telefonen i hånda, i ferd med å ringe politiet...
Jeg VET at jeg ikke var den eneste som hørte dette, men jeg var den eneste som gikk ut av leiligheten for å finne ut av hva som skjer.
Rett ved trappa møtte jeg ett eldre par i 50-årene som slepte på en yngre kvinne i 30-årene, som er datteren som nettopp har fått et psykotisk anfall...
Hjertet mitt hopper ennå, sikkert fordi jeg ble vekket på denne måten, men jeg tror det som skremte meg mest var det faktum at jeg var den eneste som så ut av leiligheten for å se om det gikk bra.
Jeg har hatt et tidligere innlegg om storbyens apatiske innstilling til individer, og i dag fikk jeg ett nytt bevis...
:o(

7 kommentarer:

Stine sa...

Haha. Genialt. Genialt..? Egentlig litt nasty ord det der. Genitalt!! Og dette bekreftet din hypotese om..at vi er all nuts!!

Stine sa...

Nei, men seriøst. Det andre innlegget skremte meg as. BRA NASIM. Du er ikke som resten av saua som tenker at"..jaja, hun klarer seg vel..Jeg burde jo egentlig ikke blande meg." Storbymentaliteten er skummel!

Nasim sa...

Hahaha! Genitalt! Hahaha!

Herregud...det er jo ikke så utrolig vanskelig å åpne døra og vise at du bryr deg. Jeg blir bare så oppgitt av mennesker. Punktum.
Det krever ikke mye, men gang på gang får jeg bevis på at folk synes det er lettere å "bare la noen andre ta det"..."jeg tenkte at det var sikkert noen andre som hørte det og kom for å hjelpe til, så jeg behøver ikke å gjøre det"...
huff...

Rebecca sa...

Bra gjort av deg Nasim. Samme skjedde meg når naboen grisebanka kona, å ingen reagerte. Til slutt ringte jeg politiet, sånt er ikke noe jeg vil ha på samvittigheten min.

(Å ikke for å forsvare VG på noen som helst måte, men det er det nyeste sakene som står øverst, ikke de viktigste, så dumper de nedover etterhvert....;)

Når kjem du heimover?

Nasim sa...

Det er godt å vite (om det med VG). Kanskje det er pga overvekten av tabloid-nyheter som gjør at jeg nesten alltid ender opp med å få drittnyheter øverst...hvem vet...

Jeg er hjemme til helgen faktisk. Er hjemme resten av sommeren :o)
Forsøker å være med søsteren min og jonas i helgen, fordi de skal til canada resten av sommeren, og vil være med Nina siden hun flytter til Argentina snart...
Reiser til Tromsø 1.juli, men er mer eller mindre hjemme frem til midten/slutten av august...weeeee...

Rebecca sa...

Jeg er på Veierland fra 1Juli, skal jobbe der hele sommeren, så det vil si at du må komme på besøk! Bring a friend! Kan vel ikke si nei til idyllisk øy-liv kan du det? nei det kan du ikke.

Nasim sa...

Det høres herlig ut, men må bare se det an...reiser mye rundt i landet i sommer på festivaljobbing, så jeg bør være i Oslo når jeg faktisk har fri, men er absolutt fristende...weeee...Two days left!!!