søndag 15. februar 2009

Thank you for ruining my days! An ode to Postbanken...



En siste ting er at visa-kortet mitt gikk ut på dato 01.februar, og jeg sitter her nå, 15.februar uten at Postbanken har klart å sende ut kortet mitt, eller gi meg en forklaring på hvorfor det er en slik forsinkelse. Jeg har heller ikke fått en unnskyldning som gjør at jeg føler meg noe verdsatt for at jeg har vært kunde hos dem i over 10 år (og det faktum at jeg er 24 år, så sier det noe.
Jeg tenkte jeg skulle skrive epost-utvekslingen mellom meg og dem her, så kan dere som er interesserte forstå hvorfor jeg er så irritert:

Jeg vil sende en skriftlig klage, men jeg finner (ikke overraskende) ingen steder på nett der jeg kan gjøre dette. Derfor sender jeg klagen til denne adressen og innsisterer på at den blir videresendt til riktige personer. Mitt visa-kort gikk ut 01.februar 2009. Jeg ringte 5 dager før for å forsikre meg om at kortet mitt var blitt sendt ut, men fikk som svar at dere hadde fått posten min i retur og hadde valgt å ikke si ifra til meg om dette. Derfor var heller ikke kortet mitt sendt ut. Jeg endret min adresse, og 03.februar fikk jeg beskjed om at den var i bestilling. Etter å ha ventet i en uke, rundt 09.februar, for så å ringe tilbake for å høre om statusen på kortet. Jeg fikk svar om at den "rart nok" ikke var sendt ut, og at det skulle gjøres med en gang. Jeg ringte igjen den 11.februar, og fikk beskjed om at den ikke hadde blitt sendt ut, men at den skulle gjøres da. Jeg ringte igjen 12 februar, og da fikk jeg beskjed om at den ble sendt ut 11.februar. Likevel ønsket jeg ikke å tro på dette og ringte tilbake dagen etter. Da fikk jeg beskjed om at den ble sendt ut den 12.februar.
Jeg vil finne ut av hvorfor jeg ble lyvet til, og hvorfor jeg ikke har fått noen svar på hvorfor jeg sitter her den 14.februar og har ikke fått mitt kort.
På grunn av dette sitter jeg her i Stockholm uten tilgang til penger og uten mulighet til å reise hjem til Oslo.
Jeg komme til å finne ut om dere har ett rettslig grunnlagt til å behandle meg på denne måten.

Jeg krever at jeg får et svar senest mandag 16.februar.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Svar fra Postbanken:

Takk for din henvendelse til Postbanken
Vi sendte ut kort til deg den 12.02.2009 til (adressen min)...
----------------------------------------------------------------------------------------------

Det eneste jeg har ønsket er en forklaring på hvorfor de behandler meg på denne måten, og hvordan det er mulig at de ikke har gjort alt for å sende meg det kortet.
Jeg tenker på hvor ille det hadde vært om jeg nettopp hadde kommet hit, og jeg ikke kjent noen personer.
Er det noen som vet om det går an å kreve en form for erstatning, eller noe slikt?
Eller er jeg en ny person som ikke overraskende er blitt fucked by the system?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Arrghhh, så kjipt!!
Jeg har slitt så sykt med postbanken selv, de er helt tilbakestående når det kommer til å få sendt ut kort i tide!
Jeg håper du får et bedre svar enn det lame svaret du fikk der, de kan ikke behandle lojale kunder på den måten. Det er en skam!

Nasim sa...

Takk for støtten...Jeg begynner å bli dritt-lei.
Men jeg får ikke gjort noe mer med det. Jeg skulle bare ønske at i slike tilfeller så kunne de sende det som over-natt-ekspress eller noe slikt. De er jo en del av Posten for f***!
Huff...det koker inn i meg, og i dag er det mandag 16.februar, og jeg har ennå ikke fått kortet.
Oh well...Who said life has to be easy ;-p

Anonym sa...

Jeg føler deg...helt ned hit til Kurdistan..! Håper det ordner seg fort!

Nasim sa...

Gud, Rebecca! Så hyggelig at du gidder å bruke tid på bloggen min mens du er i Kurdistan! Hurra!
Har vært inne og sett på de fantastisk flotte bildene deres.
Kommer til å skrive ett innlegg om prosjektet deres snart.
Utrolig flott!!!

Anonym sa...

Selvfølgelig frøken! Må jo følge med på hva andre bedriver! Haha :) Idag har vi vært i Halabja,Sett over grensa /fjellene til Iran tilogmed! Følg videre med på bloggen, min tur til å skrive å jeg er sååå treig...Klem på du!

Nasim sa...

Gud,jeg leste bloggen! Det som skjedde i Halabja ligner helt på jødeutryddelsene under andre verdenskrig. Skremmende. Men godt å høre at du har det bra.
Jeg tror at vi kommer fra fjell-områdene i Iran. Du får vinke til familien min ;-)