onsdag 17. desember 2008

The homemakers secrets...



Jeg har lovet Sara og sende henne oppskriften på verdens beste suppe, men tenkte å legge den ut her. Good food is made to be shared ;-)

For de som kjenner meg vet at dette er første gangen i mitt liv at jeg har laget egen mat, og jeg må innrømme stolt at jeg faktisk er flink til å lage mat (fra oppskrift ;-p)

Denne suppe-oppskriften fikk jeg sammen med andre oppskrifter fra min kjære søster i fjor jul:

Asiatisk kyllingsuppe
1/2 Rød paprika
1 Vårløk
150 g Kyllingbrystfilèter
1 ss Olje
2 ts Curry
3/4 liter Hønsebuljong
2 ts Majsena/Potetmel
200 g Philadelphia
1/2 ts Paprikapulver
1/2 Chilipepper
1/2 ts Chilipulver

  1. Skyll og rens vårløken og paprikaen. Skyll kylling-fileetene, tørk de av med litt kjøkkenpapir og skjær dem deretter opp i terninger. Skjær vårløken og paprikaen i biter.
  2. Varm opp oljen i en kjele og brun kyllingbitene. Tilsett grønnsakene og la dem steke med en kort stund. Krydre kjøttet og grønnsakene med curry, salt og pepper. Tilsett buljongen og kok opp.
  3. Rør ut majsena eller potetmel i 1/2 dl vann og rør den ned i den kokende buljongen. Hakk opp en halv chilipepper (ta vekk frøene) og ha den i suppen. Tilsett Philadelphia i suppen og la den smelte under omrøring på svak varme. Smak til med paprikapulver og eventuelt chilipulver (avhenger om hvor sterk du ønsker suppen)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Deeeeeeeeeer ja!!!! =) =) =)

*Sara*

Nasim sa...

Anything for you!