mandag 11. mai 2009


God morgen!
Jeg sitter og nyter en kopp blomst-te som Elise og Lars kjøpte til meg fra Kina...Jeg skal på jobb om noen timer, men siden jeg ble ferdig med den første av tre oppgaver før sommer igår, så har jeg hatt en veeeldig avslappende og velfortjent morgen...
Jeg savner mine venner i Oslo å dele dagene med, men jeg har vært så heldig å få meg veldig gode venner her i Stockholm og.

Igår var jeg og spiste søndagsbrunsj på Mosebacke sammen med Elise, Lars, moren til Elise og samboeren. Det var en veldig bra søndagsmorgen...noe som virkelig gav meg energi til å sitte på universitetet resten av dagen.
Det var utrolig hyggelig gjort av moren til Elise å spandere brunsjen på meg...jeg tror det synes på lang vei at jeg er en fattig bastard..hehehe...

...men det betyr ikke at jeg ikke har lov til å bryte noen lover og spandere noe ekstra på meg selv en gang i blant. Jeg og Elise delte denne godbiten på Lè Crèperie (jeg vet virkelig ikke hvordan man staver det), som er en liten cafè rett ved der Elise bor (der jeg skal flytte i juni) som serverer kun crépes som dessert og mat.

Det har vært koselig å møte Ingrid igjen...Vi var og drakk øl på Monk, en øl-bar med over 200 sorter øl...Herlig!

Her demonstrerer Elise at vi lager mat som både middag og matpakke hver dag...Vi er kjempe flinke!

Denne søte lappen kommen fra den lille boden midt i Mosebacke torg som er en liten cafè som kun er åpen når solen er fremme...

Her viser Elise meg utsikten i området rundt der hun bor...Jeg må jo se det beste av det nabolaget jeg skal bo i, i juni.

Boligmarkedet i Stockholm er noe av det verste jeg har vært bort i. Det finnes nesten ingen som leier en leilighet over 6 måneder. Jeg har allerede flyttet tre ganger og i september (som er måneden jeg flyttet hit ifjor) har jeg flyttet 5 ganger.
Huff!

Jeg skal forresten hjem til 17.mai i år for å jobbe på "17.mai for alle" i Kubaparken i regi av SOS Rasisme.
Meld deg på på nettsiden om du vil være med og hjelpe til!

2 kommentarer:

Ingeborg sa...

Ingrid själ! hehe :)

Nasim sa...

Ånei!!!!

Du har nå rett til å gi meg to bitch-slaps, en spark i rumpa og en klyp i armen.